Klachtenregeling

Tijdens de behandeling of begeleiding kan er iets mis gaan. Indien je naar jouw eigen oordeel onzorgvuldig of verkeerd bent behandeld of begeleid, kun je een klacht indienen. Vanuit de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) ben ik verplicht zorgvuldig met jouw klacht om te gaan en ervan te leren. Zorgvuldig omgaan met je klacht betekent ook dat ik jou mogelijkheden bied om je klacht bij onafhankelijke instanties in te dienen. Op deze pagina lees je wat je kunt doen als je een klacht hebt.

Ik ben aangesloten bij beroepsvereniging de NFG. Ik heb de NFG opdracht gegeven om de klachtafhandeling te doen. Je kunt op de website van de NFG meer informatie vinden over hoe dit werkt.

Als je een klacht hebt, is altijd de eerste stap om die met mij te bespreken. Ik sta open voor alle feedback en vraag je tijdens elke sessie naar je mening. Ik leer voortdurend van mijn cliënten en ik wil ook graag van jou leren.

Het kan spannend zijn om aan te geven dat je niet tevreden bent. Je kunt dit dan ook aangeven op een manier die voor jou prettig is, zoals per e-mail, whatsapp of per brief. Dit is altijd de opening voor een gesprek, waarin ik mijn best doe om jouw standpunt te begrijpen en samen tot een oplossing te komen.

Het kan gebeuren dat wij in zo’n gesprek niet tot een oplossing komen. In dat geval kun je een klacht indienen bij de beroepsorganisatie, in mijn geval de NFG. Op de pagina over de klachtprocedure vind je daar meer informatie over.

Kom je er met de contactpersoon klachtafhandeling van de NFG niet uit, dan begeleidt deze je in het indienen van je klacht bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Hiervoor ben ik via de NFG aangesloten bij CamCoop, lidnummer 9718. De klachtenfunctionaris probeert tot een vergelijk te komen volgens een goedgekeurde klachtenprocedure.

In het onwaarschijnlijke geval dat dit ook niet lukt, kun je je klacht indienen bij de onafhankelijke Geschillencommissie.

Bovenstaande stappen dienen altijd in de genoemde volgorde doorlopen te worden.

Voor meer informatie over de klachtenprocedure verwijs ik naar de website van de NFG.